ABZÛ (2016)

De audio in deze game heeft voornamelijk het doel van het versterken van de ervaring en het ondersteunen van de gameplay. De audio die je hoort bestaat uit vrij realistische geluidseffecten die constant aanwezig zijn in iedere scene, per scene is er merendeel van de tijd een soundtrack aanwezig en een enkele keer hoort de speler een soundeffect die als beloning of feedback syteem wordt gehanteerd bij bepaalde handelingen. Wat ik goed vind aan de audio in ABZÛ is dat het niet stoort tijdens het spelen, maar wel een gemis is als het niet aanstaat. De muziek is subtiel en is op de juiste momenten aanwezig en afwezig. Ikzelf wordt erg rustig en relaxed van de soundtrack waardoor ik mij niet gehaast voel om meteen van punt A naar punt B te gaan. Dit vind ik vooral belangrijk omdat het een slow-paced game is die niet al te lang duurt en een drang om snel door te spelen zou afdoen aan de geheimen die de game te bieden heeft als je verder kijkt dan je neus lang is. En tot slot doen de realistische geluidseffect mij geloven dat ik in groot open water ben omringt door de fauna en wrakken.